Sunset Jazz Club Girona

Dani Pérez guitarra

David Mengual contrabaix

David Xirgu bateria

Com cada darrer dissabte de setembre, Girona serà seu del festival L'Hora del Jazz - Memorial Tete Montoliu, organitzat per l'Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalanya.

Enguany rebrem un quartet de primeres espases presentant el projecte Contrafacts, on revisen estàndards de jazz pels que han creat noves melodies originals.

Gran concert per tornar a l'escenari interior!

dissabte 2 octubre 20.00 h i 22.00 h  ·  Concert d'inauguració de temporada

CHANO DOMÍNGUEZ & MANEL FORTIÀ

Cicle Llegendes del Jazz

Chano Domínguez piano

Manel Fortià contrabaix

El llegendari pianista gadità Chano Domínguez i el cassanenc Manel Fortià, un jove, però ja consolidat valor del contrabaix, es van conèixer a Nova York, on tots dos residien i on van dur a terme nombroses actuacions.  Per la crisi sanitària tots dos van tornar a establir-se a Catalunya, i van ser dels primers artistes d'oferir un concert memorable al Sunset poques setmanes després del confinament. Per inaugurar la nova temporada de concerts, de nou concert amb dos dels nostres músics favorits!

dijous 7 octubre 22.00 h

ANDREAS ARNOLD

Jazz mediterrani

Andreas Arnold guitarra flamenca

Manel Fortià contrabaix

El concepte musical del guitarrista alemany resident entre Nova York i Cadis, pretén apropar-nos la seva visió calidoscòpica de l'univers musical de la Mediterrània i el món del flamenc. De nissaga de músics clàssics, i bregat en el jazz, gènere que va cultivar a la ciutat dels gratacels, Arnold ens proposa una fusió interessant i creativa, en aquesta ocasió amb el contrabaix del tot terreny Manel Fortià, ja un referent del jazz i de les fusions amb el flamenc. Serà una nit molt màgica, no hi falteu!

dissabte 9 octubre 20.00 h i 22.00 h

ASTRONAUTS

Fèlix Rossy trompeta

Jaume Llombart guitarra

Martín Meléndez violoncel

Sense dubte ens trobem davant una formació inèdita, tant per la singular combinació instrumentística com per l'extraordinària alineació de talents. Aquestes tres grans personalitats musicals, dotades de veus pròpies i originals, ens oferiran un fascinant repertori de composicions de la seva autoria, així com revisions singulars d'estàndards i algunes desitjades improvisacions. Us encantarà participar de la conversa musical entre amics que suposa cadascuna de les seves actuacions!

dimarts 12 octubre 20.00 h

AYNA VEER

Vernau Mier saxo

Aydin Esen piano

Nadav Elrich contrabaix

Eric Valle bateria

Sense ser una formació de jazz tradicional, Ayna Veer crea una experiència que es troba en un espai fluid entre innovació i tradició, unint la nova generació de músics amb una figura tan establerta en el món del jazz com és Aydın Esen. Músic excepcional, Chick Corea va manifestar que era el seu pianista favorit, probablement pel sensacional i singular llenguatge Post-Bop que ha desenvolupat. Apunteu-vos a fer un viatge musical a l'espai exterior: només cal deixar-se portar i gaudir del viatge!

dissabte 16 octubre 20.00 h i 22.00 h

ANTONIO LIZANA

JAZZ TRIO

Antonio Lizana saxo

Raphaël Pannier bateria

Antonio Lizana és una de les personalitats musicals més poderoses sorgides del sud d'Espanya, talentós a parts iguals com a saxofonista de jazz i com a cantaor flamenc. Els seus directes són inevitablement emocionants i viscerals, i aquesta reunió amb els seus companys d'aventures -el contrabaixista Manel Fortià i el bateria francès Raphaël Pannier-  tots tres residents a Nova York fins a l'arribada de la COVID, promet ser una de les actuacions més potents dels darrers temps.

divendres 22 octubre 20.00 h i 22.00 h

THE MODERN JAZZ TRIO with JERRY BERGONZI

Cicle Llegendes del Jazz

Jerry Bergonzi saxo tenor

Carl Winther piano

Johnny Åman contrabaix

Anders Mogensen bateria

Pocs saxofonistes mantenen el llegat de John Coltrane com el nord-americà Jerry Bergonzi. Amb setanta-dos anys, però bufant tan fort com sempre, el gegant tenor s'uneix al The Modern Jazz Trio per presentar-nos Straight Gonz, el seu sisè àlbum conjunt. Aquest súper grup nòrdic ha realitzat gires en col·laboració amb figures com Dave Liebman o George Garzone, i ara es presenten a Girona per primera vegada amb un dels titans del jazz i referent del saxo des de fa cinc dècades.

dissabte 23 octubre 20.00 h i 22.00 h

PETROS KLAMPANIS TRIO

Kristjan Randalu piano

Petros Klampanis contrabaix

Bodek Janke bateria

El contrabaixista grec Petros Klampanis forma part de la història del Sunset, on en els darrers anys ens ha presentat al costat de músics increïbles els seus fantàstics treballs discogràfics. En l'any que celebrem el vintè aniversari ens fa molta il·lusió poder tornar a escoltar aquest trio d'asos interpretant les màgiques composicions de Klampanis, que tant ens fascinen. Si encara no els coneixeu, aprofiteu l'oportunitat: els seus concerts són fabulosos!

diumenge 24 octubre 18.00 h i 20.00 h

KRISTJAN RANDALU

recital de piano

Kristjan Randalu piano

Kristjan Randalu és un dels pianistes més sol·licitats de la seva generació, tant per les seves extraordinàries aptituds en el camp del jazz i la música improvisada, com en l'àmbit de la música clàssica. Qualificat per Herbie Hancock de "pianista enlluernador", en aquest concert ens oferirà una selecció de les seves composicions i algunes adaptacions meravelloses de l'àlbum Dichterliebe de Schumann.

Durant aquest concert no hi haurà servei de bar.